ابن منظور، محمد ابن مکرم. (1375). لسان العرب. بیروت: دار بیروت.
آبزن، امین، حافظی، شهرام، و غلامی، عبدالخالق. (1401). طراحی و اعتبارسنجی الگوی مرشدیت سازمانی در سیستم آموزش عالی. انجمن علوم مدیریت ایران، 17(66)، 95-122.
حسنی، محمد، و صادق زاده قمصری، علیرضا. (1400). تبیین فلسفه تربیت رسمی و عمومی (تربیت مدرسهای) در جمهوری اسلامی ایران. تهران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
حسینی دولتآباد، حکیمه، و دوستکان، فاطمه. (1401). پژوهشی در تقابل مثلهای رایج عصر حاضر با قرآن کریم. قرآن، فرهنگ و تمدن، 8-27.
زارعی رضایی، محمدحسین، و همکاران. (1400). تبیین تربیتی مثلهای قرآنی. سومین کنفرانس بینالمللی توسعه و ترویج علوم انسانی و مدیریت در جامعه.
سیوطی، جلالالدین عبدالرحمن. (1395). الاتقان فی علوم القرآن (ترجمه سیدمهدی حائریقزوینی). تهران: امیرکبیر.
طاهرزاده، اصغر. (1392). انسان از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی. اصفهان: لب المیزان.
طاهرزاده، اصغر. (1393). ادب عقل، قلب، خیال. اصفهان: لب المیزان.
عابدی، حیدر علی. (1389). کاربرد روش تحقیق پدیدهشناسی در علوم بالینی. راهبرد، 19(54)، 207-254.
لطیفی، میثم. (1397). روششناسی گونهشناسی: رهنمونی بر نظریهپردازی در دانش مدیریت. مطالعات مدیریت دولتی ایران، 1(2)، 25-52.
النحلاوی، عبدالرحمن. (1394). مثلهای قرآنی با رویکرد تربیتی (ترجمه ابراهیم مرادی). تهران: نشر احسان.
هاشمی، احمد. (1386). جواهرالبلاغه. قم: مرکز مدیریت حوزه علمیه.
Abdullah, N., Abd Rahman, L., & Muhammad Rosli, M. M. (2022). Analisis tinjauan literatur sistematik berkaitan Al-Ijaz dan Al-Itnab dalam Al-Quran: A systematic literature review: Analysis on rhetorical figures of Quranic brevity and verbosity. ‘Abqari Journal, 27(1), 176–192.
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, Inc.
Corbin, J., & Strauss, A. (1990). Grounded theory research: Procedures, canons, and evaluative criteria. Qualitative Sociology, 13(1), 3-21.
Hafiz Muhammad Zafar Siddique, & Muhammad Nadeem. (2024). The Quranic rhetoric and Farazdaqh’s poetry. Al-Mahdi Research Journal (MRJ), 5(3), 862–878.
Langdridge, D. (2007). Phenomenological psychology: Theory, research and method. London: Pearson Education Limited.
Muhammad Nasir Mustafa. (2022). Literary influences of the Holy Quran. AL-DURAR, 1(2), 1-16.
Toorang, M. B., & Jamdaqi, E. (2018). Quranic revelations and mystical allegory. Comparative Theology, 9(19), 107-122. https://doi.org/10.22108/coth.2018.80100.0
Valipour Qaraqeh, H., & Julaei, A. (2020). Reading the stories of the Quran with the terminology approach of fiction literature. Stylistics Studies of the Holy Quran, 4(1), 161-187. https://doi.org/20.1001.1.26455714.1399.3.2.10.2