قرآن کریم.
افضلی، زهرا، & غیاثیان، مریم سادات. (1401). «گفتمانکاوی نامههای امام علی (ع) به معاویه بر اساس رویکرد وندایک». فصلنامه پژوهشنامه نهج البلاغه، 10(38)، 1-21. 10.22084/nahj.2022.26231.2811.
امیدی، علی، & احمدینژاد، حمید. (1397). «غیریتسازی خاکستری در شاهنامه فردوسی بر اساس نظریه گفتمان لاکلائو و موفه».
مطالعات ملی، (2/74)، 23-42.
20.1001.1.1735059.1397.19.74.2.3
باقری، محمدحسین. (1402). «غیریتسازی گفتمان اسلام فقاهتی بر اساس اندیشه امام خمینی (ره)». فصلنامه علمی مطالعات میانفرهنگی، 18(55)، 33-54. دسترسی: https://journals.iau.ir/article_705257.html.
پاشازانوس، احمد، & رحیمی، معصومه. (1398). «تحلیل گفتگوی حضرت موسی و فرعون در سایه مربع ایدئولوژیک وندایک».
پژوهشهای زبانشناختی قرآن، (2)، 21-36.
10.22108/nrgs.2019.115440.1390.
التفتازانی، سعدالدین. (2001). المطوّل شرح تلخیص مفتاح العلوم (تحقیق عبدالحمید هنداوی). بیروت: دارالکتب العلمیة.
جنید، معاذ. (2018). دیوان محمدیون (ط 1). یمن: مؤسسة محمدیون للثقافة و النشر.
حامدی شیروان، زهرا، & زرقانی، سیدمهدی. (1393). «تحلیل داستان رستم و شغاد بر اساس مربع ایدئولوژیک وندایک».
مجله کاوشنامه زبان و ادبیات فارسی، 15(28)، 99-129.
20.1001.1.17359589.1393.15.28.4.5.
خاکپور، حسین، & عقدایی، فاطمه. (1397). «تحلیل گفتمان انتقادی امام محمدباقر خطاب به اهل دمشق بر مبنای نظریه فرکلاف و وندایک». فصلنامه مطالعات ادبی متون اسلامی، (1)، 9-32. 10.22081/jrla.2018.50189.1169.
دسوقی، محمد عرفة. (2009). حاشیة الدسوقی علی مغنی اللبیب عن کتب الأعراب. بیروت: دار و مکتبة الهلال.
زرکشی، محمد بن بهادر. (1957). البرهان فی علوم القرآن (ج 2، ط 1). بیروت: دار إحیاء الکتب العربیة.
سبتمبرنت. (2022، 20 اکتبر). «من هو معاذ الجنید...! شاعر الحرب وبطل القصائد البالیستیة» سبتمبر نت
https://www.26sep.net..
سیدکامل، انور. (2017). «الوجود الحوثی فی الیمن: دراسة فی الجغرافیا السیاسیة».
مجلة مرکز الخدمة للاستشارات البحثیة واللغات، کلیة الآداب، جامعة المنوفة، (56)، 1-68.
10.21608/jocr.2017.135112.
سیدی، سیدحسین، & سالم، شیرین. (1391). «جلوههای پایداری در سرودههای فدوی طوقان». ادبیات پایداری، 3(6)، 185-208. 10.22103/jrl.2012.320
شجاعی، امیرنجات، & نظری، مهدی. (1396ش). ادبیات فارسی. تهران: انتشارات بینالمللی گاج.
شمس قیس رازی، محمد. (1373ش). المعجم (ج 1، به کوشش سیروس شمیسا). تهران: [بیناشر].
صرفی، محمدرضا. (1393). «گستره ادبیات پایداری». ادبیات پایداری، 6(10)، 207-237. دسترسی: https://surl.li/fxgqon.
طاقتی، علیرضا، & آقایی، هادی. (1398). «تأثیرپذیری جنبشهای مقاومت اسلامی از گفتمان انقلاب اسلامی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی (موردپژوهی: جنبش انصارالله یمن)». در همایش بینالمللی گام دوم انقلاب اسلامی (الگوی نظام انقلابی تمدنساز): مقالات اولین همایش بینالمللی گام دوم انقلاب (16 بهمن 1398، صص 2124-2141).
طباطبایی، محمد حسین. (1378ش). تفسیر المیزان (ترجمه محمد باقر موسوی، 20 ج). قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دفتر انتشارات اسلامی.
الطبرسی. (1995). تفسیر مجمع البیان (تحقیق لجنة من العلماء و المحققین الأخصائیین). بیروت: مؤسسة الأعلمی للمطبوعات.
عبداوی، حفیظة. (2017). «رمز الحجر فی القصیدة الفلسطینیّة المعاصرة». مجلة النقد والدراسات الأدبیة واللغویة، 5(1)، 64-71. دسترسی: https://asjp.cerist.dz/en/article/133357
فندرسکی، ابوطالب. (1381ش). رساله بیان بدیع. تهران: دفتر تبلیغات اسلامی.
قادری، آزاده، سیدی، سیدحسین، & صدیقی، بهار. (1402). «بررسی بازنمود ایدئولوژی در گفتمان شعری «الأرض و الجرح الذی لا ینفتح» أمل دنقل بر اساس مربع ایدئولوژیک وندایک».
نشریه ادب عربی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران)، 15(1)، 23-42.
https://doi.org/10.22059/jalit.2022.333611.612473
قاسمی اصل، زینب، & نیازی، شهریار. (1398). «مطالعه ساختهای گفتمانمدار معنایی در روزنامه الحیاه عربستان با تکیه بر الگوی وندایک».
مجله زبانپژوهی، 11(32)، 331-355.
10.22051/jlr.2018.16523.1383
کنفانی، غسان. (1361ش). ادبیات مقاومت در فلسطین اشغالی (ترجمه موسی اسوار). تهران: سروش.
کیانی، حسین، & میرقادری، سیدفضلالله. (1388). «شهید و جانباز در شعر ابراهیم طوقان، شاعر مقاومت فلسطین». ادبیات پایداری، (1)، 127-142. دسترسی: https://surl.li/uvwuns
محمدی ریشهری، محمد، & طباطبایی، محمد کاظم، & حسینی، حمید. (1394ش). منتخب میزان الحکمة. قم: مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، سازمان چاپ و نشر.
مطهری، مرتضی. (1390ش). مجموعه آثار (ج 3). تهران: صدرا.
میرباقریفرد، سیدعلیاصغر، هاشمی، سیدمرتضی، & صفریفروشانی، حکمتاله. (1390). «نقد و تحلیل مبحث تقدیم و تأخیر در علم معانی (بر اساس بوستان سعدی)».
مجله شعرپژوهی (بوستان ادب - علوم اجتماعی و انسانی)، 3(3)، 173-199.
https://doi.org/10.22099/jba.2012.277
میرحسینی، سیدمحمد، قاسمیحامد، مرتضی، & شاورانی، مسعود. (1389). «استقامت و پایداری در قرآن». ادبیات پایداری، (3)، 589-610. 10.22103/jrl.2012.309
میرصادقی، جمال. (1377ش). جمال و میمنت: واژهنامه هنر داستاننویسی. تهران: کتاب مهناز.
نبیزادهسرابندی، سیما. (1372ش). تجزیه و تحلیل متن بر مبنای واژگان نشاندار و بینشان (پایاننامه کارشناسی ارشد غیرمنتشره). دانشگاه شیراز، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
وبگاه المنتدی العربی لتحلیل السیاسات الایرانیة. (1398ش، 1 آبان). «دوافع مساندة ایران للحوثیین فی الیمن»
https://afaip.com
وندایک، تئون. (1389ش). مطالعاتی در تحلیل گفتمان (از دستور متن تا گفتمانکاوی انتقادی) (گروه مترجمان، چاپ سوم). تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
وندایک، تئون. (1394ش). ایدئولوژی و گفتمان (ترجمه محسن نوبخت). تهران: نشر سیاهرود.
یارمحمدی، لطفالله. (1383ش). گفتمانشناسی رایج و انتقادی. تهران: انتشارات هرمس.